Zdalny serwis – czy to rewolucja w serwisowaniu?

Zdalny serwis – czy to rewolucja w serwisowaniu?

Przez ostatni rok wszyscy mogliśmy się przekonać, że życie online – a przynajmniej niektóre jego części – to już nie abstrakcja, tylko rzeczywistość. Przez internet można robić zakupy, pracować, załatwić sprawy urzędowe, „iść” na wystawę lub koncert… a czy można na odległość serwisować maszyny? Nie ma najmniejszego problemu – mamy do tego narzędzia i specjalistów.

Zdalny serwis TBI – jak działa?

Nasz serwis korzysta ze zdalnych rozwiązań – to o wiele szybsza droga i w wielu przypadkach jest ogromną oszczędnością czasu, ponieważ wiele usterek nie jest poważnych i da się rozwiązać za pomocą tego systemu. Aby połączyć się zdalnie z klientem, korzystamy z oprogramowania i urządzeń TOSIBOX. Podłączamy je do sterowania maszyny klienta, a ono w bezpieczny sposób umożliwia współpracę serwisanta z operatorem. To pozwala na płynność przepływu informacji, co ważne — diagnostyka jest zautomatyzowana, więc ułatwia to bardzo podjęcie czynności serwisowych.

Atutem zdalnego serwisowania jest szybki czas reakcji. Nie trzeba doliczać czasu na dojazd serwisu, zgłoszeniem serwisowym można zająć się od razu. W krótkim czasie można dokonać diagnozy usterki, przeprowadzić prace konserwacyjne, usunąć usterkę, a gdy jest bardziej skomplikowane - przygotować serwisantów, by wyruszyli do klienta.

 

raport ze zdalnego serwisu

 

Raporty serwisowe

W ramach zdalnego serwisu generowane są raz na 2 tygodnie raporty. Mają też charakter prewencyjny, by uniknąć w przyszłości powtarzania złych praktyk. Na wykresach można sprawdzić pracę maszyny pod kątem różnych potencjalnych nieprawidłowości w danym dniu i na danej zmianie.

Warto pamiętać, że połączenia urządzeń, przez które następuje komunikacja są w pełni szyfrowane. Jako producent nie mamy wglądu w programy obróbcze – jedynie w sterowanie. Serwisant ma dostęp tylko do danych diagnostycznych o usterkach.

 

raport ze zdalnego serwisu

Dlaczego warto skorzystać ze Zdalnego Serwisu TBI?

Zdalny tryb daje możliwość kompleksowej obsługi serwisowej – serwisant od razu ma pod ręką dane diagnostyczne i na tej podstawie może stwierdzić, czy awarię  da się naprawić na odległość, czy trzeba przygotować ekipę serwisową na wyjazd – to spore przyspieszenie procesu. Co za tym idzie - pozwala na zminimalizowanie okresu przerw produkcyjnych, spowodowanych usterką.

Od 2020 roku do nowych maszyn w standardzie montujemy urządzenia umożliwiające Zdalny Serwis TBI , pokazujemy klientom, że podejście do serwisu może iść z duchem czasu. Oczywiście ta opcja jest także dostępna, jeśli maszyna została zakupiona wcześniej – wystarczy się z nami skontaktować w tej sprawie.

Mamy ekipę profesjonalistów - posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie naprawy, optymalizacji, wdrożeń, monitoringu zdalnego i obsługi maszyn CNC. Serwisanci TBI to fachowcy w zakresie elektromechaniki i automatyki, dlatego bez problemu są w stanie sprawnie usunąć każdą awarię. Można nam zaufać - mamy na koncie ponad 400 uruchomień maszyn CNC w kraju, kilkuset przeszkolonych operatorów obrabiarek, a także mnóstwo rozwiązanych problemów i usuniętych usterek.

 

Więcej informacji o Zdalnym Serwisie TBI znajduje się tutaj.

wróć do listy