Case study: Intap Advanced Technology Sp. z o.o. Sp. k.

USŁUGA:

Dostawa nowej maszyny i obiór maszyny używanej

MASZYNA:

Pionowe centrum obróbkowe TBI VC 1060 HH New Line

CZYM ZAJMUJE SIĘ FIRMA INTAP?

Firma INTAP ADVANCED TECHNOLOGY SP. ZO.O. SP.K. jest producentem wysokiej jakości foteli przeznaczonych do autobusów, mikrobusów oraz pojazdów specjalnych (pogotowia, policja, straż pożarna).

Obecny Prezes firmy INTAP –  Krzysztof Tobik –  założył działalność w 1980 roku, zaczynając w trudnych czasach od produkcji piecyków węglowych. Następnie firma zaczęła kierować  swoje działania na branżę automotive, w której aktywnie działa do dziś. Firma ciągle podnosi jakość swoich usług, np. ostatnio przystąpiła do projektu BIOMOTIVE, który ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz ułatwienie recyklingu elementów wykonanych z poliuretanu.

CELE WDROŻENIA

Głównym celem w tym przypadku było zachowanie ciągłości produkcji, jak najszybsza reakcja i zaradzenie przestojowi produkcyjnemu, jaki spowodowała usterka maszyny.

PROBLEM KLIENTA

Klient posiadał od dawna w swoim parku maszynowym Pionowe Centrum Obróbcze TBI VC 1000. Niestety wystąpiła awaria maszyny, którą zgłosił naszemu serwisowi. Po szybkiej reakcji, pracownicy serwisu wykryli zwarcie w sterowniku, która oznaczała konieczność wymiany całego modułu Heidenhain.

Największą niedogodnością dla Klienta był fakt, że usterka uniemożliwiła i zablokowała realizację założonego wolumenu produkcyjnego.  Najważniejszą kwestią dla firmy Intap było wznowienie produkcji.

ROZWIĄZANIE

Po przeanalizowaniu możliwych rozwiązań problemów klienta, wykluczyliśmy zakup nowego modułu. Ze względu na szereg czynników, które w ostatnim czasie wpłynęły na sytuację geopolityczną na świecie (COVID, wojna na wschodzie) – niektóre podzespoły stały się towarem deficytowym, a oczekiwanie na nie znacznie się wydłużyło. Okazało się, że wymienienie całego modułu będzie w tej sytuacji po pierwsze zbyt kosztowne, a po drugie klient nie mógł sobie pozwolić na długi okres oczekiwania – produkcja musiała ruszyć.

Zaproponowaliśmy rozwiązanie o wiele bardziej korzystne dla klienta: wykup starej obrabiarki TBI VC 1000, która uległa awarii, a w zmian dostarczenie nowej – TBI VC 1060. Wybraliśmy maszynę gabarytowo podobną do poprzedniej oraz opartą także o sterowanie Heidenhain. Od czasów TBI VC 1000, została ona zaopatrzona w lepsze rozwiązania – cały czas słuchamy klientów i na bieżąco ulepszamy nasze obrabiarki. W nowej maszynie mamy także dostęp do zdalnego serwisu – co na przyszłość pozwoli szybciej wykryć jakiekolwiek niepożądane działanie maszyny.

Frezarka była dostępna na magazynie w Polsce, więc proces dostawy połączony z odebraniem starej maszyny, można było rozpocząć natychmiast.

Wszystkie te działania przebiegły w ekspresowym tempie, bo od zgłoszenia awarii do uruchomienia nowej obrabiarki minął niespełna miesiąc.

KORZYŚCI Z WDROŻENIA

Poprzez sprawne wdrożenie, przestój produkcji w firmie został zminimalizowany – co było naszym głównym celem. Ważnym elementem tego przedsięwzięcia było również to, że klient nie musiał się martwić co zrobić z uszkodzoną maszyną – wzięliśmy to całkowicie na siebie.

Niewątpliwą korzyścią był tu szybki czas otrzymania nowej maszyny z gwarancją TBI. Zawsze utrzymujemy minimalne stany magazynowe, które sprawdzają się, gdy klient potrzebują maszyny „na już” i nie może czekać – tak jak w tym przypadku. Warto też zaznaczyć, że maszyna gabarytowo niewiele odbiegała od poprzedniej – wiec nie trzeba było na nowo aranżować przestrzeni hali, a także była oparta na tym samym sterowaniu CNC, więc operatorzy mogli od razu rozpocząć pracę bez dodatkowych szkoleń. 

W trosce o jak najdłuższą żywotność maszyny, w ramach usługi Zdalnego Serwisu TBI Connect, generujemy cykliczne raporty nt. pracy maszyny, które wysyłamy klientowi. Może on wtedy sam się przekonać, czy wszystko działa prawidłowo, a my w porę rozpoznać jakiś błąd, by na przyszłość nie narobił dużych szkód. Wprowadzenie tej usługi także znacząco skraca czas otrzymania „pierwszej pomocy” serwisowej, gdyż po połączeniu się z maszyną jesteśmy wiele w stanie naprawić na odległość. Połączenie serwisanta z maszyną jest całkowicie bezpieczne dla klienta – nasz pracownik nie widzi wrażliwych danych.

Zdalny serwis TBI Connect

    Chcę porozmawiać o podobnym wdrożeniu w mojej firmie!

    Nie wierz nam na słowo.
    Zobacz efekty.

    Praca w TBI

    Sprawdź aktualne oferty pracy
    Ta witryna jest zarejestrowana na wpml.org jako witryna w budowie.